روابط عمومی واحد11

وبلاگ جهت ارائه به استاد کاربینی

روابط عمومی واحد11

وبلاگ جهت ارائه به استاد کاربینی

  • ۰
  • ۰

شش منفعت کلیدی شبکه‌بندی اجتماعی وجود دارد که غالباً توسّط متخصّصین در مؤسّسات امروز استفاده شده است.


1- تشریک مساعی
برای تحقیق و جهت ارتباط حاصل کردن به دیگر متخصّصان هم‌فکر، شبکه‌های اجتماعی شما را قادر می‌سازد با دیگران در زمینۀ فعالیت خود ارتباط برقرار کنید به نحوی که در غیر این صورت هرگز امکان تماس نمی‌یافتید. پژوهشگران پزشکی، محقّقان بازاریابی و دیگران گفته‌اند که غالباً به وسیلۀ افرادی دچار حیرت شده‌اند که در فعالیت ابری دربارۀ دقیقاً همان تحقیق یا با همان طرز تفکّر یافته‌اند. 


2- زنجیرۀ تدارک و عرضه
سایت‌هایی از قبیل Alibaba.com و دیگران شما را قادر می‌سازند که با عرضه کنندگان و شرکایی تماس برقرار کنید که قبلاً هرگز امکان‌پذیر نبوده است، بخصوص وقتی شما به بازارهای جدید جهانی دسترسی می‌یابید یا نیاز به دانش تخصّصی محلّی دارید.


3- استعدادِ یافتن
ظرف سه سال، آگهی ‎های تجاری طبقه‌بندی شده در روزنامه‌ها برای استخدام عملاً از بین خواهد رفت و استخدام آنلاین در کمال موفّقیت جای آن را خواهد گرفت و تا زمانی که وجود شغلی اعلام شود، احتمال دارد صدها رزومه در صف انتظار قرار گرفته باشد. غیر از سایت‌های مختصّ کاریابی از قبیل Monster.com، ترویج فرصت‌های شغلی از طریق سایت‌های شبکه‌بندی اجتماعی از قبیل لینکدین، فیسبوک و توییتر با شور و حرارت جریان دارد.
 
وقتی می‌توانید شبکه‌های اجتماعی مردمانی را بهره‌برداری کنید که می‌دانید شخص مناسب شغل مورد نظر را خواهند یافت، چرا در روزنامه آگهی بدهید؟ شرکت‌هایی از قبیل Goldman Sachs ویدیوهایی را نیز از آنچه که نشان می‌دهد کار کردن با شرکت چگونه است عرضه می‌کنند که در یوتیوب گذاشته می‌شود؛ دیگران از پادپخش (podcast) نیز استفاده می‌کنند.


4- بازاریابی ویروسی
بدیهی‌ترین منفعت برای مؤسّسه عبارت از بازاریابی است. همانطور که دِل (Dell) نشان داده است، سایت‌های شبکه‌بندی اجتماعی و شبکه‌ها می‌توانند فرصت‎ های عالی برای بازاریابی محصولات یا حتّی علائم تجاری جدید ایجاد کنند. امّا این مستلزم منابع تخصیص یافته‌ای است که بتواند پیام‌ها و باز (Buzz)هایی ایجاد کنند که پیام را در حیطۀ وسیع‌تری توسعه دهد.


5- جامعه‌سازی
بانک ‏ها معمولاً برای ساخت جوامعی گرم و نامشخّص حول محصولات و خدمات خود مشهور نیستند. وقتی به بانک‏ها فکر می‌کنیم، غالباً به بانکدارهای فاقد عواطف بشری در لباس‌های راه راه می‌اندیشیم که تقاضای مشتریان خود برای دریافت وام اتومبیل یا رهن منزل را رد می‌کنند. امّا دنیا در حال تغییر است و حتّی بانک‏ها سعی دارند جامعه را تقویت کنند نه آن که انعطاف‌ناپذیر و تحمیل کننده باشند.


6- تحقیق راجع به محصولات
چه شما برای کشف آنچه مشتریان راجع به خدمات شما فکر می‌کنند از نظام جمع‌سپاری استفاده کنید، یا از رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری در زرّادخانۀ خود برای جذب مشتریان جهت کمک به توسعۀ محصولات جدید استفاده نمایید، شبکۀ اجتماعی منبع تحقیق و توسعۀ نیرومند غیر قابل انکاری است. بانک‏های سرمایه‌گذار حتّی برای نگریستن به نیازهای مشتریان خود و ارجاع آن به فرایندی که محصولات و خدمات جدید را تولید می‌کند، از ابزار رسانه‌های اجتماعی بهره می‌برند.

  • ۹۶/۰۴/۰۳
  • جواد فرزانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی