روش های نوین فروش بر پایه اطلاعات صحیح به شرکت ها و کسب وکارها کمک می کند، اما بسیاری از مجموعه ها یا توانایی دسترسی به این اطلاعات را ندارند یا از متخصصان و مدرسان مسلط به اصول اجرایی روش های افزایش فروش استفاده نمی کنند.
مطالعات اخیر انجام شده توسط شرکت Kantar TNS نشان میدهند برخی از مشتریان احساس خوبی نسبت به تبلیغات گسترده در شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام ندارند و احساس میکنند بیش از حد توسط این تبلیغات محاصره شدهاند.
شبکههای اجتماعی آنلاین در تقلید از بهترین بخشهای شبکههای اجتماعی دنیای واقعی فعّالیت میکنند، امّا عناصر تعریف کنندۀ معدودی دارند که آنها را از موفّقیت بیشتری برخوردار میکند.